اولین واکنش رهبرانقلاب به حوادث تونس
نوشته شده توسط : عشق رهبر

مراسم سوگواری اربعین حسینی پیش از ظهر دیروز‌ (سه‌شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران نفر از دانشجویان سراسر کشور در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با معرفتش، با عزاداری هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسینیه امام خمینی (ره) یکپارچه احساس و شور و شعور حسینی بود.

براساس این گزارش، این دیدار حاشیه‌های نیز به همراه داشت که مهدی امیریان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که یکی از حاضرین در این جلسه بود در گفت‌وگو با فارس بخشی از این حاشیه‌ها را بیان کرد:

* در ابتدای این جلسه و قبل از ورود رهبر معظم انقلاب دانشجویان شعارهایی‌ همچون "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند "، "ای پسر فاطمه، منتظریم منتظر "، "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده "، "مرگ به ضدولایت فقیه " و ... سر داده و همچنین شعری را با یکدیگر همخوانی کردند.

* در ابتدای این جلسه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی در خصوص عاشورا و فرهنگ حسینی و همچنین رسالت سید الشهداء پرداخت.

* بعد از سخنان این استاد حوزه و دانشگاه، یکی از اعضای هیئت‌های دانشجویی نوحه سرایی کرد.

*دانشجویان پس از پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اقامه کردند.

* دانشجویان حاضر در این مراسم در حسینه امام خمینی (ره) ناهار را میهمان رهبر معظم انقلاب بودند و برخی از دانشجویان هیئت‌های مذهبی همراه با اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور از جمله دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تنی چند از دیگر مسئولان نهاد رهبری، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و برخی دیگر از روسای دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه ناهار خود را با رهبر معظم انقلاب صرف کردند.

* در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل صرف ناهار، یکی از اساتید دانشگاه‌ها‌ نزد آیت‌الله خامنه‌ای رفت و از ایشان درخواست کرد تا چفیه‌اش را به وی بدهند که رهبر معظم انقلاب نیز این درخواست استاد دانشگاه را اجابت و چفیه‌ را به وی اهدا کردند.

* رهبر معظم انقلاب بعد از صرف ناهار در جمع افراد یاد شده طی سخنانی با اشاره به سخنرانی استاد حوزه و دانشگاه و همچنین نوحه سرایی یکی از دانشجویان در مراسم حسینیه امام خمینی (ره) گفت: این سخنان نشان داد که عمق و محتوای مذهبی خوبی فضای دانشگاه‌ها را پر کرده است و در آینده انشاالله بیشتر خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص جهاد علمی و پیشرفت تکنولوژی در کشور هم اظهار داشتند: شما جوان‌ها، شما اساتید دانشگاه‌ها قله‌های علم را فتح می‌کنید و به دلیل همین پیشرفت است که دشمنان درصددند به هر طریق ممکن جلوی این پیشرفت را بگیرند که یکی از نمونه‌ها ترور شهیدان دانشمند علیمحمدی و شهریاری است.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اینکه جهان غرب و آمریکا از مقاومت ما و انقلاب ما و اینکه ما توانستیم استقامت کنیم به ستوه آمدند، خاطرنشان کردند: اگر ما به عنوان یک کشور اسلامی که انقلاب کردیم، انقلابمان شکست بخورد و پیشرفت نکنیم و الگو نباشیم، کشورهای مسلمان دیگر بی‌انگیزه و ناامید می‌شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر می‌بینیم امروز در تونس و لبنان این اتفاقات می‌افتد و کشورهای مسلمان بیدارند به دلیل مقاومت ایران و پیشرفت ایران است.

* بعد از پایان یافتن سخنان رهبر معظم انقلاب، هنگامی که ایشان در حال خروج از جمع دانشگاهیان بود، تعدادی از دانشجویان خدمت رهبر معظم انقلاب رفته و در فضایی صمیمی با معظم له گفت‌وگو کردند.
 




:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: